יונתן גל

איך עושים פודקאסט?

הוספה לרשימה לשלי הסרה מרשימת מועדפים

יונתן גל הוא בוגר גל"צ, עובד שנים בגיא פינס ובהוט VOD, סורי אם המלצתי לכם על סרט שלא אהבתם (:  משדר ב102 רדיו ת"א ומלמד רדיו ופודקאסטים במרכז הבינתחומי בהרצליה. שותף להקמת SHEMMA ,סטודיו קטן ובועט לפודקאסטים מגניבים

הסדנאות

01

"איך עושים פודקאסט" - ששה מפגשים

120 דקות למפגש | בזום אין צרכים מיוחדים

שישה מפגשים בני שעתיים במפגש פרונטלי או בZOOM כל המשתתפים בקורס יתנסו בהקלטה מעשית באולפן (או בעזרת ציוד ביתי פשוט, במקרה של קורס זום) , – ילמדו עריכת סאונד בסיסית ושילוב של מוסיקה ותוכן – יקבלו ליווי לפיתוח תוכן עבור פודקאסט אישי משלהם –  יעברו הדרכת קריינות, – ילמדו איך לכתוב ולהגיש טקסט באודיו, – יתנסו בהגשת פתיח וסגיר לפודקאסט שלהם – ילמדו על  עשרת הדברות ליצירת תוכן שמע משובח, ונכיר את אמנות הראיון – תחקיר, כתיבה וביצוע, כולל התנסות בראיונות בתוך הקבוצה
לפני סיום, נדבר על הפצה ושיווק – איך דואגים שכל העולם ישמע אתכם? ובתום הקורס, כל משתתף ייצא עם רשימת קניות: איך עושים את זה לבד (בלי למכור כליה), וכן עם פרומו מגובש ומוקלט – יריית פתיחה לפרויקט אישי שניתן לקחת קדימה. קצת על ענף ה הפודקאסטים AOD' – אודיו און דימנד' – הנטפליקס של הרדיו( חווה הצלחה מטאורית בשנים האחרונות, כאשר מיליוני מאזינים חדשים ברחבי העולם מגלים את המדיום בכל שנה. ואצלנו, למרות שמדובר בענף בחיתוליו, כבר אפשר לומר שכשליש מהישראלים מאזינים לפודקאסטים (סקר בזק, 2019) פודקאסטים הפכו לכלי היעיל, הזמין והנגיש ביותר להעשרת הידע והסקרנות שלנו: אנו מאזינים להם בנסיעה ברכב, בחופשה, בטיולים ותוך כדי פעילות ספורטיבית – האזנה לפודקאסט משתלבת בנוחות תוך כדי העיסוקים והפעילויות השגרתיות היומיומיות שלנו בבית, ועל הדרך אנו זוכים להחכים, ללמוד ולהעשיר את הידע ואת הסקרנות שלנו במגוון רחב של תחומים, כמו היסטוריה, כלכלה, טכנולוגיה ועוד. עבור יזמים, עסקים קטנים, ועמותות – מדובר בכלי שיווקי אפקטיבי, המאפשר לעסוק ולהתעמק בתחומי נישה ייחודיים וספציפיים, ולהעביר לקהל המדויק ביותר את התוכן המדויק ביותר. הכל מוצע למאזין בחינם, ללא עלות, ולהאזנה חופשית לא הגבלה. הפקת פודקאסטים יכולה להיות פשוטה מאוד – זו תקשורת של "עשה זאת בעצמך": כל מה שצריך זה מיקרופון או שניים, לפטופ, ואתם באוויר; רבים משווים את המהפכה הנוכחית לטרנד הבלוגים של תחילת שנות האלפיים. בארה"ב הפרסום בפודקאסטים מגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה: 480 מיליון ב-2019 , עם תחזיות של מיליארד דולר ב-2021 .מיתרונות הפרסום בפוד: הגשה אישית וסיפורית של הטאלנט, כאשר התוכן המסחרי מוצג בהמלצה אישית שכיף להאזין לה ולא להריץ קדימה. בנוסף: "הזנב הארוך" וחיי המדף של הפרקים )Evergreen )מאפשרים עדכון והחלפה של תוכן מסחרי גם זמן רב אחרי החשיפה הראשונית, כאשר הפרקים עדיין זוכים להאזנה משמעותית.
02

"איך עושים פודקאסט" - מפגש אחד

120 דקות | בזום אין צרכים מיוחדים

מפגש פרונטלי או בZOOM

כל המשתתפים בקורס יתנסו בהקלטה מעשית באולפן (או בעזרת ציוד ביתי פשוט, במקרה של קורס זום) ,

– ילמדו עריכת סאונד בסיסית ושילוב של מוסיקה ותוכן

– יקבלו ליווי לפיתוח תוכן עבור פודקאסט אישי משלהם

–  יעברו הדרכת קריינות,

– ילמדו איך לכתוב ולהגיש טקסט באודיו,

– יתנסו בהגשת פתיח וסגיר לפודקאסט שלהם

– ילמדו על  עשרת הדברות ליצירת תוכן שמע משובח, ונכיר את אמנות הראיון – תחקיר, כתיבה וביצוע, כולל התנסות בראיונות בתוך הקבוצה

לפני סיום, נדבר על הפצה ושיווק – איך דואגים שכל העולם ישמע אתכם? ובתום הקורס, כל משתתף ייצא עם רשימת קניות:
איך עושים את זה לבד (בלי למכור כליה), וכן עם פרומו מגובש ומוקלט – יריית פתיחה לפרויקט אישי שניתן לקחת קדימה. 

קצת על ענף ה הפודקאסטים 

AOD' – אודיו און דימנד' – הנטפליקס של הרדיו( חווה הצלחה מטאורית בשנים האחרונות, כאשר מיליוני מאזינים חדשים ברחבי העולם מגלים את המדיום בכל שנה.
ואצלנו, למרות שמדובר בענף בחיתוליו, כבר אפשר לומר שכשליש מהישראלים מאזינים לפודקאסטים (סקר בזק, 2019)

פודקאסטים הפכו לכלי היעיל, הזמין והנגיש ביותר להעשרת הידע והסקרנות שלנו: אנו מאזינים להם בנסיעה ברכב, בחופשה, בטיולים ותוך כדי פעילות ספורטיבית – האזנה לפודקאסט משתלבת בנוחות תוך כדי העיסוקים והפעילויות השגרתיות היומיומיות שלנו בבית, ועל הדרך אנו זוכים להחכים, ללמוד ולהעשיר את הידע ואת הסקרנות שלנו במגוון רחב של תחומים, כמו היסטוריה, כלכלה, טכנולוגיה ועוד.

עבור יזמים, עסקים קטנים, ועמותות – מדובר בכלי שיווקי אפקטיבי, המאפשר לעסוק ולהתעמק בתחומי נישה ייחודיים וספציפיים, ולהעביר לקהל המדויק ביותר את התוכן המדויק ביותר.
הכל מוצע למאזין בחינם, ללא עלות, ולהאזנה חופשית לא הגבלה.

הפקת פודקאסטים יכולה להיות פשוטה מאוד – זו תקשורת של "עשה זאת בעצמך": כל מה שצריך זה מיקרופון או שניים, לפטופ, ואתם באוויר;
רבים משווים את המהפכה הנוכחית לטרנד הבלוגים של תחילת שנות האלפיים.

בארה"ב הפרסום בפודקאסטים מגלגל מאות מיליוני דולרים בשנה: 480 מיליון ב-2019 , עם תחזיות של מיליארד דולר ב-2021 .מיתרונות הפרסום בפוד: הגשה אישית וסיפורית של הטאלנט, כאשר התוכן המסחרי מוצג בהמלצה אישית שכיף להאזין לה ולא להריץ קדימה. בנוסף: "הזנב הארוך" וחיי המדף של הפרקים )Evergreen )מאפשרים עדכון והחלפה של תוכן מסחרי גם זמן רב אחרי החשיפה הראשונית, כאשר הפרקים עדיין זוכים להאזנה משמעותית. 

מה אומרים עלי

אודות המרצה:

יונתן גל הוא בוגר גלי- צה"ל, שם ערך והגיש תכניות תרבות, ובי"ס סם שפיגל לקולנוע וטלוויזיה בירושלים, שם למד תסריטאות. לצד עבודה בטלוויזיה )אולי תזהו אותו בתור האיש הקטן ב-VOD HOT ,או כחבר מערכת "ערב טוב עם גיא פינס"(, בשנים האחרונות התמקד ויותר בתחום הרדיו והפודקאסטים: הוא מרצה כבר עשור על הנושא במרכז הבינתחומי בהרצליה, מגיש תכנית אישית ברדיו ת"א, 102 אף.אם; ושותף להקמת SHEMMA ,סטודיו קטן ובועט לפודקאסטים מגניבים , שנעשו בשיתוף גופים כמו הטכניון, ידיעות אחרונות, בנק דיסקונט, אוניברסיטת בר-אילן ואחרים.

חברת הפודקאסטים  של יונתן גל

יונתן גל במדיה

הורדת תקציר הסדנא יונתן גל

איך עושים פודקאסט?

מתי אתם צריכים אותנו?

לקבלת הצעת מחיר זריזה מחכים לכל הפרטים הבאים:

סדנאות נוספות שיכולות לעניין אותך:

ליאור כלפון

ליאור כלפון קומיקאי, יזם ואמן בינלאומי זוכה פרסים מביא סדנא חווייתית יוצאת דופן על הסודות המצחיקים והמדהימים מאחורי שפת הגוף שלנו
הוספה לרשימה שלי הסרה ממהרשימה שלי

איציק לוי

מרצה ופרפורמר מומחה לתקשורת בינאישית סגנונות תקשורת ופסיכולוגיה חיובית, מנחה מופעי תוכן בארגונים, מוביל תהליכי ״בוסט״ לשיפור התקשורת בארגונים.
הוספה לרשימה שלי הסרה ממהרשימה שלי
1 / 0
דילוג לתוכן